TOPLAM MARKA PAZARLAMASININ ÖNEMLİ PARÇASI OLARAK SHOPPER MARKETING

Share Button

Satış noktaları özellikle CPG (Consumer Packaged Goods) pazarlama uzmanlarının
ilgi alanina daha çok girdikçe Shopper Marketing (Alışverişçi Pazarlaması) kavramı
ile daha çok karşılaşıyoruz.

Shopper Marketing’in en kısa ve öz tanımına geçtiğimiz günlerde okuduğum bir
makalede rastladım. Path to Purchase Institute kurucusu Chris Hoyt’un ağzından :
“Shopper Marketing, marka pazarlamasının perakende / satış noktasındaki halidir.”

Aslında Shopper Marketing yakın bir geçmişe kadar üretici / marka Trade Marketing
uzmanlarının perakendeciler ile ortak yürüttükleri mağaza içi özel alan kullanımları
(POP, özel satış promosyonları yürütme vb. gibi) anlamına geliyordu. Artık bu tür eski
bilindik uygulamalar Promotional Marketing ve Experiental Marketing alt başlıkları
altında yer alıyor. Shopper Marketing’i bu 2 disiplinden ayıran en önemli özellik,
tüketici ve alışverişçiyi birbirinden ayırması. Alışverişçinin satın alma davranışlarını
şekillendirmeye yönelik satın alma anındaki her türlü çaba shopper marketing
disiplini içine giriyor.

Üreticiler/Markalar, perakendeciler ile işbirliği yaparak yürüttükleri satış noktası
uygulamalarını bir adım öteye götürüp, toplam marka pazarlaması iletişimini satış
noktasına taşıdıkça, Shopper Marketing toplam marka pazarlamasının bir parçası
haline geldi. Bu da onu, belli periyodlara sıkışmış bazı aktivitelerden çıkartıp,
markaların “ Satış Noktasında Marka İletişimi “ stratejisi haline getirdi. Artık çok
daha fazla marka ulusal bazda geleneksel mecralarda yürüttükleri reklam
iletişimini satış noktasına taşıma stratejik kararını alıyor.

Shopper Marketing stratejisi, marka konumlaması yapılırken iletişim aracı olarak
kullanılan tüm araçlardaki mesajla paralel olmalı; fakat bu, satış noktasında verilen
mesajın birebir aynı olması gerektiği anlamına da gelmiyor. Çünkü satış noktası
dinamik bir alan ve tüketici her erişim noktasında farklı ihtiyaçlarına göre, satın alma
için yeni ve bir öncekine göre farklı bir motivasyonla yükleniyor.

Kişiler ortalama haftada 2 ve her birinde de 27 dakika, yani toplamda bir yılda 54
saatlerini marketlerde geçiriyorlar.

Evet; 80 %’e yakınımız satın alma kararımızı satış noktasında veriyoruz* ve reklam
iletişimi, pazarlama profesyonellerinin elindeki davranış ve kararlarımıza şekil veren
bir araç. Yüksek bütçelerle reklam iletişimi yapılan bir ürünün, satış noktasında
kaderine terk edilmesi, denizi geçen markanın, derede boğulmasına sebep.

* http://popaitr.com/Contents.aspx?ContentID=26

Share Button

Tags: , ,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>