Tüketici Pazarlamasındaki Son Trendler

Share Button

Temel alışveriş ve satınalma ihtiyaçları, tüketici beklenti ve davranışları değişti.

Tüketici pazarlaması tam olarak nedir?

Markanın hedef tüketicilere farklı kanallar ve biçimlerde, alışveriş noktalarında, tüketicilere, ve alışveriş olarak tanımlanan, tüm faaliyetlerdeki kitlelere uygulanan en önemli müşteri pazarlama trendleri’dir.

Alışveriş davranışları giderek sosyal medya aracılığı ile başlıyor olsa da, genellikle halen parakende noktalarında bitmektedir. E-ticaret son on yılda önemli ölçüde büyüdü, ancak halen mağazalar, marketler ve alışveriş merkezleri önemli satış noktalarıdır. Amerikadaki Ulusal Perakende Federasyonu Stores.org göre, en çok alışveriş ve satın alma hala Walmart, Target, Macy’s, süpermarketler ve ev eşyaları satan zincir mağazalarında gerçekleşmektedir. Online satışlar bütün bu gelişime rağmen toplam perakende satışların halen %15 ini oluşturmaktadır. Markalar Pazarlama bütçelerinin %35 ini artık Tüketici Pazarlama trendlerine harcamaktadırlar.

Tüketici pazarlamanın satış noktasında yapılarak, ekranlar aracılığı ile enson ürün, fırsat ve duyuruların tüketici ile paylaşılması, Clip-on, alışveriş arabaları ve sabit panoları kullanarakta markanın hatırlanması ve farklı mesajların tanıtımında kullanılmaktadır.

Eğer POPAI verilerine göre satınalma kararının %76 sı satış noktasında veriliyor ise tüketici pazarlama yatırımlarının giderek arttığının görülüyor olması doğaldır.

 

Tüketici Pazarlaması ‘’shopper marketing’’ konusunda artık hergün yüzlerce, binlerce örnek ve makale yayınlanmaktadır.

Bir marketteki alışveriş süresinin ortalama 27 dakika olduğunu ve her kişininde bir alışveriş arabası ile dolaşacağını düşünürseniz ve markanız o arabanın tutma kolunda ‘’clip-on’’  var ise, 5000 arabalık bir network’te hergün yaklaşık 50.000 / her ay yaklaşık 1,5 milyon alışverişçi 27 dakika ortalama markanızı seyretmektedir.

Share Button

Tags: , , ,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>