SATIŞ NOKTASINDAKİ REKLAMLARIN ETKİSİ VE YARARI

Share Button

Televizyon reklamları, 18-34 yaş grubu izleyici oranındaki düşüşe rağmen reklam sektöründen en büyük payı kapmaktadır. Bu arada, tüketim noktalarındaki reklam ve etkinlikler Amerika ve Batı Avrupada TV reklam bütçelerinin nerdeyse 1/3 üne yaklaşmıştır.

Markalar satış noktalarındaki reklamların etkinliğini ölçebilmek için ilk etapta pazarlama ve reklam yatırımına yüksek olmamakla birlikte yeterli bir bütçe ayırmak ve daha sonrasında yoğun mağaza içi reklam ve tanıtım yolunu izlemelidirler.  Teoride insanlar akıllarında bir ya da iki ürün bulunarak tükretim noktalarına gelirler; amaç iyi planlanmış mağaza-içi reklam ve pazarlama yöntemleri kullanarak tüketicinin farklı markalar ile tanışıp satınalmasını gerçekleştirmektir.

 

 

 Tüketim noktası reklamları şunları sağlayabilir:

Ulusal mecraa kullanımın satışa dönüşmesini tetikler: İnsanlar bir ürünün reklamını tekrar görmeleri halinde hatırlamaya daha meyillidir. Mağaza-içi reklamlar bu çağrışımı tetiklemek için idealdir.

Yeni ürün lansmanı: Yabancı oldukları ürünler insanları mağazaya çekmeyebilir, ancak mağaza içerisinde bu tip ürünlerin görselleri, sağladıkları his ya da tanıtım ilgi çekebilir.

İndirimdeki ürünlerin tanıtımı: Bir günlük gazete ilanı her ne kadar insanları tüketim noktasına çekse de, tüketim noktasında rakibinizin reklamları etkin olması ve aynı indirimi sağlaması halinde potansyel tüketicinizi rakibinize kaptıracaktır.

Daha fazla bilgi. Özellikli ürünlerinizi vurgulamak üzere digital ekran ya da basit panolar kullansanız da, müşterilerinizi akıllı alışverişe ikna eden bilgi sunmalısınız.

Mağaza içi reklam hiç şüphesiz belli bir strateji ile daha etkilidir. Bu, ürünlerinizi en iyi şekilde teşhir etmek adına trafiğin yüksek olduğu  – örneğin mağaza girişleri, kasalar, şarküteri, v.s. gibi noktalara yerleştirilmiş ekranlar oldukça etkilidir.

Mağaza içi reklam ve tanıtım, satışlarınızın artmasına önemli katkıda bulunabilir. Ucuzluk sepetlerinden modaya kadar, müşterileri aslında “istenmeyen” ya da mağazaya girdiklerinde ilgi veya gerek duymadıkları ürünlere çekmek için gerçekleştirdiğiniz çalışmaların sağlayacağı ek satışları hiçbir zaman küçümsemeyin.

  • Marketlerde Toplam satın almaların yüzde 72’sini kadınlar yapıyor,
  •  Bir kişi süpermarkette ortalama 27 dakika harcıyor.
  • Süpermarkete giren tüketicilerin ancak yüzde 20’si tam olarak ne satın alacağını biliyor,
  • Tüketicilerin satın alma kararlarının yüzde 25 – 30’u teşhir etkisiyle oluşuyor.
  • Tüm satın almaların yüzde 65 – 70’i plansız.
  • Kasa önü plansız alımları, satışları yüzde 40’a kadar artırıyor.

Eskiden kalma “Reklama harcadığımız paranın yarısının boşa gittiğine eminim. Ama hangi yarısı olduğunu bilmiyorum” diye bir cümle vardı. Yukarıdaki cümleler, hangi paranın boşa harcandığını söylüyor. Genel çizgi üstü (above the line) pazarlama iletişiminin aslında (en azından %70 – 80 kadarının) çoğunlukla boşa gittiğini anlatıyor

Share Button

Tags:

1 Yorum to "SATIŞ NOKTASINDAKİ REKLAMLARIN ETKİSİ VE YARARI"

  1. mustafa diyor ki:

    Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>